Upgrade program - focus on being a sustainable business!

We take sustainability seriously and want to make sure the LitterPod™ is a long-term product that will stand the test of time. Here we share information on our 'Upgrade Programme' and what this means to you as a wonderful LitterPod™ customer .


What is the UPGRADE PROGRAMME?

In simple terms after a few years of ownership, we will contact you to offer to collect and upgrade your LitterPod™.

When we have your unit, we will hygienically clean all the plastic components, replace any damaged parts and then add some exciting new upgrades.

This will likely include a new rake / plough, a new motor, smart technology (such as a cool new smartphone app) and potentially a new camera. We're also looking at battery options.

This refresh and upgrade does not impact on any of the plastic parts, which means we give you a good-as-new LitterPod™ that performs better than the day you bought it. The best thing about this, is we can do all of this without having to manufacture any major new parts. As such the 'shell' of the LitterPod will be the same as when you bought it.

The upgrade programme will be a chargeable service, but will be significantly cheaper than having to buy a new unit.

Why does this MATTER?

We're acutely aware of the importance of making sustainable products. Our upgrade programme allows us to significantly reduce our manufacturing footprint, ensures our product doesn't become a burden to recycling centres, and allows us to have a closer relationship with you - our cat loving customers.

We expect one LitterPod™ to outlast ten cheap litter trays during its lifetime. We also want to work with our customers to use cat litters that are sustainably sourced - such as grass, maize or corn based litters. Because litter has an environmental footprint too, so it's beneficial if the litter we use comes from an abundant resource.

We live in a time where the environment is now the number one concern for many people. Directly related and impacted by this is the welfare of animals and wildlife. And as we grow as a business we plan to support other organisations who do amazing work in this space - specifically improving the wellbeing of our furry friends.

When will you have all the pricing and details confirmed?

We don't know yet. Obviously we need to make sure the pricing is commercially viable, but we also expect it to be significantly cheaper than buying a new unit or selling your old one on something like eBay. We want it to be an easy purchase decision for you, so will work hard to make it cost effective.

We also need to be clear on what parts will need refreshing versus parts we can add that give the LitterPod new functionality. Once we have visibility on all of this and factored in things like shipping costs, we'll be ready to reach out to you. This will likely be after two or three years of ownership, but we'll be sure to keep you posted on how things are going well before this.

Got questions, thoughts or ideas?

We'd love to hear from you at anytime and welcome thoughts or ideas about how we could take our Upgrade Programme to the next level.


We are using cookies. Read more about them here and accept cookies by clicking the button.

Ok

Browse categories

Your shopping cart is empty

Suodata tuotteita

Terms and conditions

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.8.2018 alkaen.

Verkkokauppa

MEOW Logistics Oy
Ripusuontie 38 A4
00660 Helsinki

+358405811026
info@felis.fi
felis.fi
2886321-1

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Felis yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

MEOW Logistics Oy
Ripusuontie 38 A4
00660 Helsinki

+358405811026
info@felis.fi
felis.fi
2886321-1

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Right of withdrawal

You have the right to cancel this agreement within 14 days without giving any reason. The withdrawal period ends within 14 days starting from the day you received the last shipment, or in the case of downloadable products, from the moment you received the order.

In order to exercise the right of withdrawal, you must notify us of your decision to cancel the agreement in an unambiguous way (for example, by mail or by email). You can also use our printable return form, but its use is not mandatory.

To comply with the deadline for withdrawal, it is sufficient that you submit your notice of cancellation before the end of the withdrawal period.

Effects of withdrawal

If you withdraw from this contract, we shall reimburse to you all payments received from you, including the costs of delivery (with the exception of the supplementary costs resulting from your choice of a type of delivery other than the least expensive type of standard delivery offered by us), without undue delay and in any event not later than 14 days from the day on which we are informed about your decision to withdraw from this contract. We will carry out such reimbursement using the same means of payment as you used for the initial transaction, unless you have expressly agreed otherwise; in any event, you will not incur any fees as a result of such reimbursement.

You must return the goods without delay and no later than 14 days after informing us about your decision to withdraw from the contract. The deadline is met if you send back the goods before the period of 14 days has expired.

You are only responsible for the kind of value decrease of the goods that did not result from treatment that is required for determining the nature, properties and functionality of the goods.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Gift cards used in the shopping cart